03
май
2024
«Мен өзімді жеке тұлға ретінде танимын» дөңгелек үстел
Мақсаты:
Білім алушының өзін - өзі сезінуіне және басқаны түсінуіне жағдай жасау.
Міндеттері:адамның өзінің ішкі жан дүниесіне үңіле білуге жағдай жасау, өзін-өзі түсінуге көмектесуі;
Өзінің тұлғалық қырларымен өзгелерді таныстыруға мүмкіндік беру;
Өзінің және басқалардың жеке бас сапаларының қалыптасуына ықпал ету.
Тренинг әрқайсысы қатысушылардың даралық ерекшеліктері мен тұлғасын ашып, басқалармен қарым – қатынасқа түсуді жан – жақты қарастыру мақсатын жүзеге асыратын үш кезеңнен тұрады. Олар:
1. Диагностикалқ - бағдарлы кезең .
2. Негізгі кезең.
3. Қорытынды кезең
І. Диагностикалық – бағдарлы кезең.
1-жаттығу. «Өз есіміңді айт»
Шеңбер көлемінде отырып, өз есімін және өз есімінің бас әріптен басталатын жағымды қасиетін айтуы қажет.
Жаттығу аяқталғаннан соң талқылау жұмысы жүргізіледі: өз жеке бас қасиеттерің ұнайды ма? Қандай сезімде болдың? Жағымды қасиет табу қиынға соққан жоқ па?
№ Қатысушының тренингтік есімі Өзі туралы ақпараты Менің ол туралы ақпаратым, ойым
2-жаттығу. «Біз қандаймыз»
Топ мүшелері шеңберге отырғызылып, бір парақ қағаздан таратылып беріледі. Қатысушылар парақтың бас жағына өз есімдерін жазып, парақты тігінен екі бөлікке бөлулері тиіс. Сол жақ бөлікті «+», оң жақ бөлікті «-» таңбасымен белгілейді. «+» таңбасының астына жақсы көретін түсін, жыл мезгілін, жеміс-жидегін, кітабын яғни, өзіне ұнайтын нәрселерді тіркейді де, «-» таңбасының астына өзіне ұнамайтын нәрселерді тіркеп жазады.
Кеңес беруші басқа топ мүшелерімен бірге тапсырмаларды орындауы қажет. Тапсырма оындалып біткен соң, талқылау жұмыстары жүргізіледі.
ІІ. Негізгі кезең. Тұлғаның негізгі және жанама қабілеттілігін анықтау.
Мақсаты: Тұлғаның негізгі және жанама қабілеттілігін анықтау, өзін-өзі тану қабілетін дамыту, өзіне-өзі баға беруге қалыптастыру, басқалармен санаса білуге үйрету.
Төмендегі ұсынылып отырған жаттығулар тұлғаның мына сапаларының дамуына ықпал етеді: сенім, қатынас, шыдамдылық, шыншылдық және сыпайылық, өзіндік дербестік.
1-жаттығу. «Зағип және бағыттаушы»
Бұл классикалық ойынды барлық жастағы топтармен өткізуге болады. Бұл жаттығу топ мүшелерінің бір-біріне деген сенімдерінің деңгейін анықтауға көмектеседі.
Топ мүшелері екі-екіден жұптарға бөлінеді. Біреуінің көзі байланады, екіншісі соны бағыттаушы рөлін атқарады.Сөйлеуге болмайды.
Жаттығуды орындап болған соң, қатысушылар рөлдерімен алмасады.
Ойын аяқталған соң рефлексиялық жұмыстар жүргізіледі:
«Зағиптың» рөлінде болғанда өзіңді қалай сезіндің?
· Бағыттаушы сізді қалай алып жүрді?
· Бағыттаушының рөлі ұнады ма?
· Жұптауыңыздың сеніміне кіру үшін қандай әрекет жасадың?
· Сізді алып жүрген ұнады ма жоқ, әлде сіздің басқаны алып жүргеніңіз ұнады ма?
1 - жаттығу «Кім жылдам?»
Қатысушыларға кім шыдамдылық жайлы мақал-мәтел көп біледі? Қатысушылардың белсендіктерін, жылдамдылықтарын бақылауға мүмкіндік те береді.
Қорытынды кезең
Қорытынды кезеңнің мақсаты тренинг барысы бойында қатысушылардың алған тәжірбиелерін жинақтау, өзі туралы ойларын бекіту болып табылады Әңгімені барысында мына сұрақтарды қамтуға болады:
· сабақ барысында өзіңізге деген көзқарасың өзгерді ме?
· өзіңіз туралы жаңалық аштыңыз ба?
· басқалар жайлы не біле алдыңыз?
· не ұнады?
· не қиындық туғызды?
Қорытынды кезеңінде әр түрлі жаттығулар арқылы рефлепрактикум ұйымдастырылады. Мысалы: 1-жаттығу. «Мен - ескі, мен – жаңа»
Қажетті материалдар:сурет салуға арналған қағаз немесе картон, ескі журналдар жинағы, қайшы, желім, фломастерлер.
Топ екіге бөлініп, бірі – «менің ескі өмірім», ал екіншісі – «менің қазіргі өмірім» тақырыбында коллаж жасайды. Коллаж жасау аяқталғаннан соң, жалпы талқылау жұмысы жүргізілуі тиіс.
Әлеуметтік педагог А.Шалгинбаева

